Applaus voor Ricoh, die laat zien dat niet iedere duurzame actie meteen goed werkt. De actie van Ricoh werkte als volgt: voor iedere 100.000e print werd een boom gepland in Tanzania, hiermee zou de CO2 uitstoot worden gecompenseerd. In het artikel van journalist Tom Young is te lezen dat de actie allerlei problemen ondervindt. Onder meer door droogte en doordat de bomen worden gestolen. Ook blijkt dat door de actie gebruikers niet minder, maar juist meer gaan printen, en dat was niet de bedoeling van het programma.
Maar Ricoh is niet kinderachtig, blijft communiceren en laat zelfs een journalist meevliegen naar Afrika. Het bedrijf communiceert wat er mis ging en waarom. Eén van de beste dingen die je als bedrijf kunt doen als je geloofwaardig wil zijn op het gebied van duurzaam ondernemen. Het is nog onzeker of het programma vervolg krijgt, maar in dit geval petje af voor de openheid van Ricoh!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten
Reageren? Graag! Maar de redactie keurt reacties wel eerst even goed.