23 september 2010

Duurzame koffie voor zakelijke markt

Koffiebranderij Hesselink bestaat 125 jaar en viert dat met een nieuwe koffielijn voor de zakelijke markt: Fingerprinted Sustainable Coffee.

Compleet concept
Het complete concept van Fingerprinted is door kunstenaar Eric de Bruijn ontworpen. Naast koffie bestaat dat uit servies, (eco)suiker, (eco)koekjes en roestaafjes. Allemaal duurzaam geproduceerd.

Partners
Hesselink werkt voor Fingerprinted samen met Rainforest Alliance. Deze organisatie werkt aan behoud van biodiversiteit en duurzame bestaanszekerheid met aandacht voor planet, people, product en profit. De bonen worden geleverd door Efico Foundation. Deze werkt aan bewustwording van een duurzame ontwikkeling in de koffie- en cacaosector. De logistieke operatie in Zeebrugge vindt plaats bij Seabridge (logistiek). Seabrigde werkt C02 neutraal door middel van groene energie, voedsel veiligheid, tracebility en geconditioneerde opslag.

Verpakking
De verpakking van Fingerprinted koffie wordt volledig aluminiumvrij geproduceerd. het proces van de verwerking van vliezen is zo ingesteld, dat substantieel minimaal water wordt verbruikt. Het geminimaliseerde afval wordt volledig gescheiden aangeboden (bio, folie, papier en rest) en er wordt gebruik gemaakt van groene energie en spaarlampen.

1 opmerking:

  1. Hartstikke fijn zeg! Twee keer zoveel genieten van je koffie: kwaliteit in plaats van kwantiteit.

    Waar ik mij wel enorm over verbaas is dat ik het woordje fairtrade niet tegenkom. Dat is toch basis lijkt mij.

    Hopelijk wordt dat toegepast voor dit echt gelancheerd wordt zo! Zou gepast zijn.

    Met zeer hartelijke groet,

    Esther Lamsma
    vertrouwenspersoon
    en onafhankelijk jurist

    Earth-matters

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren? Graag! Maar de redactie keurt reacties wel eerst even goed.