Staples daagt haar belangrijke suppliers uit in een 'Race to The Top', om op deze manier de duurzame doelstelling van het bedrijf te halen. Het bedrijf legde haar suppliers deze uitdaging voor tijdens de Supplier Summit in Boston.
Duurzaam verpakken
Staples vraagt van haar suppliers niet alleen een competitie aan te gaan in kwaliteit, kosten en eigenschappen van de producten, maar ook om innovatieve oplossingen te zoeken voor fabricage, verpakkingen en distributie om zo de impact op het milieu te verkleinen. De strategie is erop gericht om het effect van duurzaamheid te vergroten en afval en inefficiëncy tegen te gaan.
Van nu af aan weegt Staples 'sustainable business practices' mee als factor bij de inkoop, naast prijs, kwaliteit en service. Staples vraagt haar key suplliers in de komende zes maanden de focus te leggen op duurzame verpakken. Door minder of geen verpakkingsmateriaal te gebruiken wordt er minder aanspraak gemaakt op natuurlijke bronnen en grondstoffen. Ook zal de impact van het transport in de keten hierdoor kleiner worden.
Scorecards
Staples'strategie houdt ook in dat in samenwerking met partners scorecards worden ontwikkeld voor producten en verpakkingen. Deze scorecards houden onder meer zicht op ontwerpinnovaties en duurzaamheidsaspecten.
De nieuwe corporate strategie van staples past in een serie van eerdere initiatieven, waaronder het introduceren van recycled papier in haar Copy & Print Centers en het in-store recycle programma.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten
Reageren? Graag! Maar de redactie keurt reacties wel eerst even goed.