02 november 2010

ICT-sector kan personeel werven via duurzaam imago

Werkgevers in de ICT trokken vroeger werknemers aan door leaseauto`s en laptops uit te delen, maar de nieuwe generatie ICT`ers lijkt meer belang te hechten aan duurzaamheid en de kans om zich te ontwikkelen. Uit de ICT-barometer van Ernst & Young blijkt dat een kwart van de Nederlandse managers en professionals van plan is om binnen één jaar over te stappen naar een ander bedrijf.

Jan-Bertram Rietveld, partner bij Ernst & Young, verklaart dat vanwege de crisis werknemers in de afgelopen twee jaar liever bleven zitten waar ze zitten. Vanwege het prille optimisme durven ze weer op zoek te gaan naar een andere betrekking. Werkgevers in de ICT hebben noodgedwongen het mes gezet in geldverslindende zaken als personeelsuitjes, mobieltjes en laptops. IBM zal bij een deel van het personeel de leaseauto innemen.

Volgens Rietveld is de nieuwe generatie bereid om mee te gaan in de nieuwe soberheid. Zij kijken meer naar de inhoud van het werk en willen dat de opleidingsbudgetten wel blijven gehandhaafd. Een oprecht groen imago kan hen eveneens overhalen om voor een bepaald bedrijf te kiezen. (Bron: Het Financieele Dagblad).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reageren? Graag! Maar de redactie keurt reacties wel eerst even goed.