15 november 2010

Website Sustainable Office gelanceerd tijdens Duurzaam Kantoor 2011

De website Sustainable Office wordt vrijdag 19 november a.s. officieel gelanceerd tijdens het congres Duurzaam Kantoor 2011. Op de website worden in de toekomst kantoorartikelen getoond die voldoen aan de criteria, zoals die zijn opgesteld door AgentschapNL. Wiana Partakusuma, Programmadirecteur Duurzaam Inkopen I&M (voorheen VROM), zal de website tijdens het congres officieel openen.

Website
De website Sustainable Office is een initiatief van de gelijknamige commissie Sustainable Office. Naast de website werkt de commissie aan een overkoepelend, onafhankelijk Europees duurzaamheidslabel voor kantoorartikelen. Het ligt in de bedoeling op termijn ook producten van andere productgroepen op te nemen zoals Meubilair, Tonercartridges, Papier en Reproductie Apparatuur.

Bezoekers van de website kunnen in de toekomst producten zoeken door het aangeven van de Leverancier- of EAN-code, leveranciersnaam of productnaam. Op deze manier verwacht Sustainable Office de vindbaarheid van duurzame kantoorartikelen te vergroten en zo een bijdrage te leveren aan het verduurzamen van de werkplek. Sustainable Office richt zich met de database op inkopers, facilitair managers en CPO’s van (semi-)overheden en directeuren MKB.
Leveranciers die met hun producten willen worden opgenomen in de database, kunnen contact opnemen met Sustainable Office. Na beoordeling zal de leverancier worden toegevoegd.

Leden Commissie
De Commissie Sustainable Office bestaat uit de volgende leden: Lyreco, Office Depot, Staples, Hamelin, Jalema, Esselte, Quantore en Pasklaar Communicatie. Het initiatief wordt breed ondersteund door OFFICE World, OSTAN en Novaka. AgentschapNL en MVO Nederland zijn agendalid van de commissie.

De website wordt beheerd door branchevereniging OFFICE World, 070 - 318 00 31, e-mail: info@officeworld.nl.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reageren? Graag! Maar de redactie keurt reacties wel eerst even goed.