01 april 2011

Groene energie voor billboards van CBS Outdoor

De verlichting van ruim de helft van de 16.000 abri’s en billboards van CBS Outdoor gaat branden op Groene Stroom van Essent.
Beide partijen hebben hierover een overeenkomst gesloten en afgesproken gezamenlijk onderzoek te doen naar
energiebesparing en verduurzaming van energieverbruik. CBS Outdoor reduceert hiermee haar CO2-footprint.

Verlichting en dimmers
CBS Outdoor brengt de energiecontracten voor de verlichting van abri’s en billboards onder bij Essent. Ook onderzoekt Essent de mogelijkheden van energiezuinige vormen van verlichting. Een ander, door CBS Outdoor reeds ingezet traject is het vervangen van reguliere TL-verlichting door dimmers en voorschakelapparatuur.

Volgende maand start Essent een nieuwe campagne gericht op energiebesparing op TL-verlichting. Uit onderzoek van Essent, blijkt dat het midden en kleinbedrijf tot 40 procent kan besparen op verlichtingskosten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reageren? Graag! Maar de redactie keurt reacties wel eerst even goed.