01 juni 2011

Fairtrade communicatietoolkit voor bedrijven

Visible Fair is een marketingconcept ter ondersteuning van bedrijven en de horeca die Fairtrade producten inkopen. Met behulp van een communicatietoolkit wordt het gebruik van Fairtrade koffie, thee of chocolademelk zichtbaar gemaakt op de werk- en horecavloer.

Aan gasten en medewerkers wordt op een relevante manier de Fairtrade herkomst verteld en ze worden bedankt voor het gebruikmaken van het eerlijke product.

Toolkit
De communicatietoolkit bestaat onder andere uit servies dat bedrukt is met een korte tekst aan de binnenkant van het koffiekopje: 'Thank you for using Fairtrade'. Ook het bestaande, eigen servies kan hiermee worden bedrukt. Voor de communicatie in een koffiecorner zijn er o.a. canvasdoeken, vloerstickers en is er een film beschikbaar voor een aantal typen koffiemachines.

Er is een kick-off programma voor de introductie van Fairtrade op de werkvloer en een Fairtrade lunch of ontbijt. Daarnaast is er voor de communicatie-, buitendienst- en bijvoorbeeld horeca- en cateringmedewerkers een workshop waarin wordt geleerd hoe je het verhaal achter Fairtrade kunt vertellen. Voor de website of nieuwsbrief levert Visible Fair content.

Visible Fair werkt samen met Stichting Max Havelaar en ondersteunt bedrijven, organisaties en (semi-) overheidsinstellingen die Fairtrade gecertificeerde dranken schenken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reageren? Graag! Maar de redactie keurt reacties wel eerst even goed.