Ricoh richt samen met partners Greenchoice, Greenhost, Energie Channel en MVO-Nederland het Green Office Initiative op. Dit is een gezamenlijk initiatief om resellers en eindgebruikers met advies, tips en producten te helpen om het kantoor duurzamer te maken en tegelijkertijd op kosten te besparen. Ricoh komt hiermee tegemoet aan de groeiende vraag naar milieuvriendelijke producten en diensten voor kantoren.
Het Green Office Initiative richt zich op IT-resellers en ondernemers. Met deze tips en een productportfolio moeten eindgebruikers besparingstips eenvoudig in de praktijk kunnen brengen. Op het webportaal kunnen bezoekers snel kunnen berekenen hoeveel zij kunnen besparen op kantoor. Het portaal adviseert aan de hand van deze berekeningen ook over maatregelen en producten waarmee de bezoeker deze besparingen kan realiseren.
Uit onderzoek dat Ricoh eind vorig jaar afrondde blijkt dat duurzaamheid voor veel ondernemers een belangrijk thema is. De bereidwilligheid ook daadwerkelijk duurzame maatregelen te nemen stijgt echter fors als deze maatregelen ook leiden tot kostenbesparingen. De campagne vat het tegelijk besparen op kosten en milieu-impact samen in de uitdrukking "dubbel besparen".
De feiten en cijfers van het Green Office Initiative zijn onder andere afkomstig van de deelnemende partners, het EnergieCentrum, SenterNovem, Milieucentraal, www.tipsomtebesparen.nl, www.meermetminder.nl, Milieunet en Energy Star.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten
Reageren? Graag! Maar de redactie keurt reacties wel eerst even goed.