11 juni 2010

Groene telecomaanbieder Ecofoon van start

Sinds gisteren is de nieuwe groene mobiele operator Ecofoon actief. Zoals ik al eerder schreef, wil Ecofoon de telecomindustrie op zijn kop zetten. De voorbereidingen duurden wat langer dan gedacht, maar zijn ze toch van start.

Wat biedt Ecofoon:
• bellen, sms’en en mobiel internet tegen inkoopprijzen (1 op 1 zonder marge)
• internationaal bellen en sms’en tegen inkoopprijzen (1 op 1 zonder marge)
• alle gesprekken worden per seconde afgerekend
• je ontvangt geld als je gebeld wordt
• je ontvangt geld als je een sms ontvangt
• Ecofoon reserveert per maand € 0,99 (exclusief btw per maand voor groene doelen en investeringen door de in oprichting zijn de Stichting Ecofund. Kreeg overigens een reactie (zie hieronder) dat dit hun eigen stichting en bij de KVK ingeschreven als Ecofund Investments BV. Is dit greenwashing, of niet?

Ecofoon maakt gebruik van het netwerk van T-mobile, waar overigens de laatste tijd veel over geklaagd wordt.

Een maandelijks abonnement kost 8,91. (4,99 abonnementskosten, 2,50 hostingkosten en 1,42 BTW) en bel je tegen inkoopprijzen. Bekijk hier de tarieven. Van het abonnement wordt maandelijks € 0,99 afgestaan aan de Stichting Ecofund. Van de € 4,-- die overblijft, betaalt Ecofoon haar organisatie. Dit is mogelijk omdat Ecofoon naar eigen zeggen geen geld uitgeeft aan dure mediacampagnes en hoge salarissen. Commercieel directeur is Robert-Jan van Hooijdonk .

3 opmerkingen:

  1. Ik krijg er een beetje mijn twijfels bij wanneer ik de website van Ecofoon bekijk.
    Er wordt beweerd dat alles tegen inkoopsprijs wordt geleverd. Vaste kosten 4.99 per maand, waarvan 0.99 naar stichting Ecofund gaat. (toevallig dat Ecofund hun eigen stichting is... Daarnaast is dit zelfs geen stichting, maar is bij de KvK ingeschreven als Ecofund Investments BV).
    Ze beweren 100% open te zijn. Er wordt beweerd dat je geld ontvangt wanneer je gebeld of ge-smst wordt. Dus van die totaal 4 euro per maand die ze verdienen, daar vanaf getrokken wat je als abonnee terugkrijgt, kan je geen bedrijf van draaien... Dus... er klopt iets niet, ze zijn niet open (waarschijnlijk verre van zelfs).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Peter,
    ik had dezelfde twijfels en heb 2 vrienden gemasild die kritisch zijn om ns verder te kijken.
    Wat detectiveachtig dat je bij de kvk hebt gekeken, ik wilde wel de leden van het bestuur zien.
    Verder lijkt het vereleidelijk. Ns zien wat ze er vasn maken.
    n dankrij de mail van het beste van het web kwan ik hier op. En heb ik deze blogplek van duurzaam kantoor gevonden. Toppie!
    groet
    han buwalda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zelf ben ik dol op groen. deze Mobiele Telefoon heeft het allemaal volgens mij. Het is een modern ding en heeft een toesebord.De form vind ik mooi en het ziet er hippy uit.

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren? Graag! Maar de redactie keurt reacties wel eerst even goed.