Het doel van de campagne Paperless 2013 is om de behoefte aan papier uit het kantoor te bannen. Of het nu gaat om rekeningen, contracten, rapoorten of projectdocumenten.
De campagne promoot uiteraard allerlei manieren om papierloos te werken. Ook worden via social media en nieuwbrieven tips gegeven om slimmer en sneller te werken.
Google promoot de Google Drive, waardoor gebruikers data kunnen opslaan in de cloud.Hellofax is een vand de bedrijven die meedoet met de campagne met hun product HelloSign, waarmee documenten digitaal ondertekend kunnen worden. Fujitsu gooit zijn ScanSnap scanner in de strijd.
Papier soms beter
Als reactie op de campagne stuurt Two Sides een Open Brief naar CEO Eric Schmidt van Google. Daarin gaan zij in op de footprint van Google (onder meer 2,3 miljoen kWh per jaar). Ook geven zij aan dat Greenpeace e-waste aanwijst als de snelst groeiende afvalstroom. Volgens Two Sides is het uitprinten van documenten die door meerdere mensen gelezen moet worden milieuvriendelijker dan het online lezen.
Papier soms beter
Als reactie op de campagne stuurt Two Sides een Open Brief naar CEO Eric Schmidt van Google. Daarin gaan zij in op de footprint van Google (onder meer 2,3 miljoen kWh per jaar). Ook geven zij aan dat Greenpeace e-waste aanwijst als de snelst groeiende afvalstroom. Volgens Two Sides is het uitprinten van documenten die door meerdere mensen gelezen moet worden milieuvriendelijker dan het online lezen.
Ook wijst Two Sides op het succesvolle beheer van bossen door papierproducenten en wijst er fijntjes op dat ICT-bedrijven zover nog lang niet zijn.
Wat denk jij? Is het beter om van papier te lezen of digitaal?
Geen opmerkingen:
Een reactie posten
Reageren? Graag! Maar de redactie keurt reacties wel eerst even goed.