15 augustus 2007

Geld verdienen aan klimaatverandering

Voor een goed doel wel te verstaan. De PICNIC Green Challenge daagt creatieve en innovatieve geesten uit om een concrete bijdrage te leveren aan het terugdringen van klimaatveranderingen. Iedereen met een goed idee voor een product/dienst, dat het broeikaseffect op een consumentvriendelijke wijze kan terugdringen én bijdraagt aan een duurzame levensstijl, kan deelnemen. Alle inzendingen moeten worden onderbouwd met een concreet plan om het idee binnen twee jaar op de markt te brengen.

De Nationale Postcode Loterij stelt € 500.000 beschikbaar voor de uitvoering van het winnende plan. Bovendien krijgt de winnaar deskundige coaching van topmensen uit de zakenwereld en een lijst met potentiële afnemers.

De Picnic Green Challange is onderdeel van Picnic 2007, een crossmedia event dat plaatsvindt van 25 to 29 September 2007 . Inschrijven voor de wedstrijd kan tot 30 augustus.

2 opmerkingen:

  1. Veel ideeën voor het terugdringen van klimaatveranderingen !

    De Green Challenge, de internationale, creatieve competitie van de Nationale Postcode Loterij en crossmedia-event PICNIC heeft maar liefst 439 uitgewerkte ideeën ontvangen die bijdragen aan het terugdringen van klimaatveranderingen. "Mensen zullen niet ophouden met consumeren. We moeten de consument dus een groen alternatief bieden om klimaatverandering een halt toe te roepen. De Green Challenge geeft een impuls aan de ontwikkeling van die alternatieven. De grote hoeveelheid inzendingen laat zien dat het besef voor verandering en de bereidheid daar wat aan te doen wereldwijd vertegenwoordigd is", aldus juryvoorzitter Sir Richard Branson.
    De 439 inzendingen zijn afkomstig uit landen van de hele wereld, waaronder Nieuw Zeeland, Colombia, Brazilië, Verenigde Staten, Guatemala, Filippijnen, Tanzania, China, Engeland en Nederland. Uit de inzendingen maakt de pre-jury een voorselectie van drie tot vijf genomineerden voor de finale jurering. De finalisten worden na 19 september bekend gemaakt. De genomineerden presenteren hun idee aan de jury tijdens PICNIC op vrijdag 28 september aanstaande in Amsterdam.

    PICNIC is Amsterdam's nieuwe jaarlijkse event dat zich focust op creativiteit, cross media en technologie, in het bijzonder op het gebied van entertainment en communicatie. Het event vindt plaats van 25 t/m 29 september op het terrein van de Westergasfabriek in Amsterdam. Het omvat een conferentie, workshops en evenementen georganiseerd door culturele instanties, industriële maatschappijen en partners uit het bedrijfsleven en het PICNIC at Night avondprogramma dat toegankelijk is voor alle Amsterdammers.

    De pre-jury bestaat uit: de voorzitter Femke Rotteveel (Coöördinator Toewijzingen Nationale Postcode Loterij), Emily Farnworth (Leadership Group Manager The Climate Group), Bruno Giussani (schrijver, ondernemer), Joris Krüüse (Executive Creative Director Media Republic), Jeffrey Prins (Programmamanager Duurzame Ontwikkelingen Stichting DOEN) and Marleen Stikker (Medeoprichter PICNIC).

    Voor meer informatie zie www.stichtingmilieunet.nl en www.picnicnetwork.org

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Veel ideeën voor het terugdringen van klimaatveranderingen !

    De Green Challenge, de internationale, creatieve competitie van de Nationale Postcode Loterij en crossmedia-event PICNIC heeft maar liefst 439 uitgewerkte ideeën ontvangen die bijdragen aan het terugdringen van klimaatveranderingen. "Mensen zullen niet ophouden met consumeren. We moeten de consument dus een groen alternatief bieden om klimaatverandering een halt toe te roepen. De Green Challenge geeft een impuls aan de ontwikkeling van die alternatieven. De grote hoeveelheid inzendingen laat zien dat het besef voor verandering en de bereidheid daar wat aan te doen wereldwijd vertegenwoordigd is", aldus juryvoorzitter Sir Richard Branson.
    De 439 inzendingen zijn afkomstig uit landen van de hele wereld, waaronder Nieuw Zeeland, Colombia, Brazilië, Verenigde Staten, Guatemala, Filippijnen, Tanzania, China, Engeland en Nederland. Uit de inzendingen maakt de pre-jury een voorselectie van drie tot vijf genomineerden voor de finale jurering. De finalisten worden na 19 september bekend gemaakt. De genomineerden presenteren hun idee aan de jury tijdens PICNIC op vrijdag 28 september aanstaande in Amsterdam.

    PICNIC is Amsterdam's nieuwe jaarlijkse event dat zich focust op creativiteit, cross media en technologie, in het bijzonder op het gebied van entertainment en communicatie. Het event vindt plaats van 25 t/m 29 september op het terrein van de Westergasfabriek in Amsterdam. Het omvat een conferentie, workshops en evenementen georganiseerd door culturele instanties, industriële maatschappijen en partners uit het bedrijfsleven en het PICNIC at Night avondprogramma dat toegankelijk is voor alle Amsterdammers.

    De pre-jury bestaat uit: de voorzitter Femke Rotteveel (Coöördinator Toewijzingen Nationale Postcode Loterij), Emily Farnworth (Leadership Group Manager The Climate Group), Bruno Giussani (schrijver, ondernemer), Joris Krüüse (Executive Creative Director Media Republic), Jeffrey Prins (Programmamanager Duurzame Ontwikkelingen Stichting DOEN) and Marleen Stikker (Medeoprichter PICNIC).

    Voor meer informatie zie www.stichtingmilieunet.nl en www.picnicnetwork.org

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren? Graag! Maar de redactie keurt reacties wel eerst even goed.