02 december 2009

Duurzaamheid is geen hype

Het lijkt een open deur, maar NIMA heeft duurzaam ondernemen gedefinieerd als één van de thema's die de komende jaren op de agenda van marketeers moet staan. De andere thema's zijn klantgedrag en digitale marketing. Het geeft in ieder geval aan dat duurzaamheid niet de hype is die sommigen hierin zien. Duurzaamheid zal in de komende jaren dus bij steeds meer bedrijven onderdeel van hun proces worden.

De bepaling van de marketingthema’s 2010-2011 is volgens NIMA het resultaat van een vierstappenproces. Een oproep onder klantgerichte professionals om onderwerpen aan te dragen, onderbouwing door Register Marketeers, doelgerichte discussies tussen marketeers en een kwalitatief onderzoek onder bedrijfsleden.

NIMA roept marketeers op een inhoudelijke bijdrage te leveren aan het verder uitdiepen van de thema’s. Het doel is een NIMA Marketingagenda samen te stellen met praktijkcases, inzichten en tips van zowel marketeers als wetenschappers.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reageren? Graag! Maar de redactie keurt reacties wel eerst even goed.