22 april 2010

Office Depot toont 40 nieuwe groene initiatieven

Leonard Cohen zei het al: 'Act the way you'd like to be and soon you'll be the way you act.' Dat gaat zeker op voor Office Depot. Het bedrijf presenteert ter gelegenheid van de 40e verjaardag van Earth Day maar liefst 40 nieuwe groene initiatieven in de vorm van programma’s, promoties en productaanbod. Hiermee versterkt Office Depot haar milieustrategie om steeds meer groen te kopen, groen te zijn en groen te verkopen.

Door de inmiddels al geleverde prestaties heeft Office Depot niet alleen meetbaar zijn eigen milieuprestaties verbeterd, maar bovendien de leveranciers en de klanten van het bedrijf in staat gesteld om hetzelfde te doen.

Ter inspiratie hier de lijst van initiatieven:
•100% Post-Consumer gerecycled papier: Office Depot zal overgaan tot de introductie vanEnviroCopy 100% post consumer gerecycled, door de Forest Stewardship Council (FSC)gecertificeerd kopieerpapier in alle Office Depot retailstores in Noord-Amerika.

•Certificatie van koolstofneutraal papier: Office Depot zal een Green-e certificatie proberen tekrijgen voor het EnviroCopy 100% gerecycleerd kopieerpapier van het bedrijf, om klanten te helpenbegrijpen dat het papier is gecertificeerd als koolstofneutraal.

•Relatie met New Leaf: Office Depot is van plan zijn relatie met milieupionier New Leaf Paper uit tebreiden door het toevoegen van meer New Leaf producten aan zijn productassortiment.

•EcoLogo certificatie: Het bedrijf zal EcoLogo certificatie proberen te krijgen door met Office Depot‘s eigen inkt- en tonercartridges te werken.

•Premium Green Printing: Office Depot’s Copy & Print Depot zal de beschikbaarheid uitbreiden van100% post-consumer gerecyclede druk- en bind-oplossingen onder een nieuw initiatief dat PremiumGreen Printing wordt genoemd.

•FSC certificatie voor Regional Print Facilities (RPFs): Office Depot zal proberen FSC certificatiete krijgen voor alle Regional Print Facilities, wat klanten in staat stelt een ononderbroken FSC-ketente hebben voor het uitvoeren van afdruktaken via Office Depot.

•FSC gecertificeerd marketingpapier: Office Depot gaat FSC gecertificeerd papier gebruiken voormeer dan 40% van zijn reclame- en marketing papierbehoeften en Sustainable Forestry Initiative(SFI) of Community Supported Agriculture (CSA) gecertificeerd papier voor meer dan 40% van zijnoverige behoeften.

•Koolstofneutraal cataloguspapier in Europa: Office Depot zal zijn Europese catalogus gaandrukken op gecertificeerd koolstofneutraal papier voor al zijn marketingactiviteiten in 2010.

•Duurzaam aankoopbeleid: Office Depot zal een nieuw duurzaam aankopenbeleid implementerenbij het wereldwijd hoofdkantoor van het bedrijf in Boca Raton, Florida.

•Fietsleveringen in het Verenigd Koninkrijk: Office Depot is overgestapt van bestelwagens opfietsen voor 75% van zijn productleveringen binnen Londen. Door het introduceren van zes fietsen enhet niet meer gebruiken van zes bestelwagens zal het bedrijf zijn kooldioxide-emissies terugbrengenvan 320 kg naar 80 kg per dag.

•LEED certificatie bij wereldwijd hoofdkantoor: Office Depot zal proberen LEED voor EBcertificatie te verkrijgen in zijn hoofdkantoor en de eerste kantoorartikelenleverancier te worden dieeen LEED-gecertificeerde hoofdvestiging krijgt.

•Batterijrecycling: Office Depot implementeert een nieuw recycling-initiatief op het hoofdkantoorvoor het terugnemen van droge-cel batterijen.

•Groen schoonmaken: Office Depot zal overstappen op groene schoonmaakproducten en opmicrovezel gebaseerde doeken voor het dweilen en schoonmaken van zijn hoofdkantoor.

•Koolstofevenwichtige gebouwen: Office Depot’s wereldwijde hoofdvestiging en alle nieuweretailstores in Noord-Amerika zullen in 2010 koolstofneutraal worden gemaakt met de aankoop vanRenewable Energy Credits van NextEra Energy.

•Koolstof-evenwichtige NASCAR race in Phoenix: Office Depot heeft samengewerkt met NextEraEnergy aan het koolstofevenwichtig maken van de gehele NASCAR Subway Fresh Fit 600 op de Phoenix International Raceway, waaronder auto’s, teamvervoermiddelen en fantransport naar hetevenement.

•Lampverwijdering uit de verlichting in de stores: Office Depot gaat een programma uitrollen voorhet toevoegen van reflectors en het weghalen van lampen uit de verlichting in de stores, wat helpt bij het verminderen van de energie per verlichting met tot een derde.

•EcoSmart implementatie in Europa: Office Depot gaat proberen een EcoSmart programma testarten voor het terugnemen van een scala van afval van de Europese hoofdvestiging van OfficeDepot om dat afval om te zetten in gebruiksartikelen voor gebruik in het gebouw.

•LEED certificatie bij de Combo faciliteit in de V.S.: Office Depot gaat proberen LEED certificatiete krijgen voor zijn nieuwe combinatiemagazijn in Newville, Pennsylvania.

•Levering in herbruikbare zak: Office Depot gaat zijn herbruikbare zak pilotprogramma uitbreidenom producten te leveren aan contractklanten in Noord-Amerika.

•Compressed Natural Gas Vehicle Pilot: Office Depot start met het gebruik van CompressedNatural Gas (CNG) voertuigen op hun Georgia-markten in Austin, Texas en Atlanta.

•Office Depot lanceert een geïntegreerde meerkanaalsmarketingcampagne in Noord-Amerika en Europa met als thema “Grow Greener”.

•Milieuadviesoplossing: Office Depot gaat een milieuadviesoplossing lanceren waarmee instanties in de publieke sector, hoger onderwijsklanten en groene teams in de privé-sector gratis advies zal worden aangeboden van experts in het Responsible Purchasing Network (RPN). Via dit programma gaan RPN consultants klanten van Office Depot helpen bij het ontwikkelen en implementeren van uitgebreide programma’s om hun kantoren groen te maken.

•Groene catalogi: Office Depot gaat een serie mini Green Book Catalogi ontwikkelen om klanten te informeren en producten te tonen om bedrijven te helpen groener te worden.

•Greener Alternatives Tool: Office Depot zal zijn Greener Alternatives Tool uitbreiden met aanvullende milieu-attributen die verdergaan dan “recycled”. Dit hulpmiddel helpt contractklanten bij het vinden van groenere opties die mogelijk hun hoogvolume inkopen kunnen vervangen.

•Groener verzendprogramma: Office Depot heeft een nieuw groener verzendprogrammagelanceerd in samenwerking met NextEra Energy. Dit programma helpt contractklanten stimuleren om de leveringsfrequentie en de bijbehorende koolstofemissies te verlagen.

•Grow Greener Microsite: Beschikbaar op www.officedepotgrowgreener.com, helpt de site klantenom groener te worden door tips te geven, groene producten en aanbiedingen te beschrijven en tevragen om nieuwe ideeën aan sitebezoekers om andere bedrijven te helpen om groener te worden.

•Green Solutions Website: Office Depot gaat een oplossingenpagina lanceren, om oplossingen tetonen om klanten te helpen groenere praktijken te implementeren, zoals recycling, koolstof-offsettingen betrokkenheid van werknemers.

•Groene Facebook-bladzijde: Office Depot heeft zijn Facebook-pagina een groene kleur gegeven.De pagina, www.facebook.com/officedepot, werd uitgebreid met groenere producten, verklaringenvan medewerkers, tips en polls.

•Groene store-bewegwijzering: Office Depot gaat nieuwe groene bewegwijzering maken voor OfficeDepot stores in Noord-Amerika om het winkelend publiek te stimuleren om groener te worden.

•Tech Trade-In, Trade-Up Event: Klanten worden uitgenodigd om hun oude kantoorapparatuur enelektronica-afval in te leveren bij een willekeurige Office Depot winkel en krijgen dan direct korting opnieuwe daarvoor in aanmerking komende notebookcomputers, printers, camera’s en shredders.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reageren? Graag! Maar de redactie keurt reacties wel eerst even goed.